MIN LEJRSKOLE- VIGGO

MANDAG

Det startede vel med at jeg stå mega tidligt op, og jeg var meget træt. Jeg spiste lidt morgenmad, og så tog mig og min mor hen til hovedbanegården.
Det var sjovt da vi tog færgen, fordi det har jeg ikke prøvet så mange gange før.
Så vidt jeg ved var noget af det første vi gjorde ovre på Bornholm, var at gå ned til stranden. Jeg syntes at stranden var fed fordi der var nogen seje klipper. Det var også dejligt at være  på stranden, fordi det var varmt. Jeg blev meget overasket over de klipper der var der, og hvor store de var.

MANDAG MINDE

Et af gode miner er nok der jeg var på færgen. Det syntes jeg fordi jeg kun har været på en færge 1 gang før. det var også ret fedt der jeg købte slik på færgen, lidt for meget tror jeg nok. mit andet gode minde er det der med den røde måne. Det syntes jeg var fedt fordi jeg aldrig har set det før, og det er jo ikke så tit man ser månen blive rød. Jeg syntes at det var meget fascinerende. Det var også meget fedt da jeg så udendørsområdet på rønne vandre hjem. Det er fedt fordi der er fx en minigolfbane, fodboltbane, legeplads og meget mere. Der er jo også stranden og skoven der ligger tæt på. Der er også fedt indenfor.

FAKTA MANDAG

Der er mange klipper på Bornholm. På Bornholm var der klipper der var omkring 15-38 meter høj, men de største klipper jeg så var omkring 45-65 meter høj. Det sted vi skulle være på hed rønne vandre hjem. Så hvidt jeg ved har det 3 stjerner. Det ligger et godt sted, fordi det ligger lige ved siden af en skov, og et par få meter fra stranden. Der er mange værelser, men de er lidt små, maden var ikke den bedste, men det var fedt at være der.

TIRSDAG

Jeg vågnede op, spiste lidt morgenmad og gjorde mig klar til dagen.
Nogen af os skulle på en bus tur mens nogen andre skulle noget andet. Jeg syntes at bus turen var fed, fordi vi skulle hen til en masse stedder, hvor der var nogen seje klipper. Jeg blev også ret overasket over hvor mange klipper der var. Jeg syntes at det var mega fedt at klatre på klipperne, for det har man jo ikke rigtig chancen for i københavn. Jeg var også ret træt da vi kom tilbage.
stedet hvor vi skulle være på, hed rønne vandrehjem, det var stort, flot og så var det også mega fedt at være der, fordi solen skinnede næsten alle dagene. Der var også et par snackautomater som man kunne købe lidt af hvis man havde lyst. Der var også en fed strand, og skov mega tæt på.

TIRSDAG MINDE

Mit tirsdags minde er nok der vi skulle på bus turen. Det syntes jeg var fedt fordi der var en masse klipper. der var klipper i skove strande og sikkert mange andre stedder. der var nogen klipper på en strand hvor man også kunne gå ind i 1 af klipperne. Klipperne var store og så var der mega dybt inde i 1 af klipperne. Faktisk fik jeg at vide at der var kæmpe edderkopper overalt i den der sprække. Det er jeg glad for at jeg fik og vide efter fordi jeg hadder edderkopper.

FAKTA TIRSDAG

Tirsdag skulle vi på bus turen. Jeg kan ikke huske hvad han hedder, men manden der styrede bussen talte en del mens han kørte bussen. Sådan så man havde lidt information om Bornholm. Han fortalte lidt om krølle bølle troldende, og så også om sådan nogen små usynlige nogen. Jeg tror ikke de skal menes onde, Men faktisk er det noget man tror på, i Bornholm. Vi skulle hen til sådan nogen stedder, hvor der var nogen store klipper. Der er virkeligt mange klipper på Bornholm. Der var sådan nogen virkeligt store klipper, over ved sådan en stor sø, men jeg kan ikke huske hvad steddet hedder.

ONSDAG

Onsdag vågnede jeg op og gik ud og spiste morgenmad. Der var buffet, og der var en masse forskelige ting at spise, som fx yoghurt, en masse forskelige slags brød, marmelade, nutella og meget mere. Lidt senere på dagen skulle nogen af os hen til en by, men jeg kan ikke helt huske hvad den hedder. Det lignede lidt en gammel by, men den var stadig meget flot. Senere fik vi lov til at gå lidt rundt, men jeg startede med at spise min frokost . Bag efter så gik jeg lidt rundt sammen med nogen andre.
 Senere gik vi en i sådan en kæmpe stor is butik. Jeg blev meget overasket over hvor stor den var.
Senere kom vi tilbage til vandrehjemmet, vi spiste aftensmad og senere da det blev mørkt, var der natteløb.

ONSDAG MINDE

Mit minde er der vi var inde i den by, jeg ikke kan huske hvad hedder. Der var vi inde i den der kæmpe store is butik. Det er mit minde fordi jeg ikke har været inde i sådan en stor is butik før. Det var ikke bare butikken der var stor, man kunne nemlig købe sådan en kæmpe stor is, som mange havde talt om. Man kunne faktisk også købe bolsjer, masser af bolsjer.
Lidt senere på dagen kom vi tilbage til vandrehjemmet. Senere, efter at have spist aftensmad, gik vi ud ag legede levende stratego. Det syntes jeg var fedt fordi vi gjorde det der der var mørkt.

FAKTA ONSDAG
Der er ikke så meget jeg kan sige om onsdag, men sådan er det.
Onsdag var vi inde i sådan end lidt gammel by. jeg syntes faktisk at den var underlig flot.
Jeg var inde i en is butik, som var rigtigt stor. Man kunne købe en vildt stor is, som hed krølle bølle is, som næsten alle havde talt om. Man kunne også købe en stor slikkepind, som vejede 12 kilo og kostede ca 3000 kr.

TORSDAG

Torsdag vågnede jeg op, spiste morgenmad og gjorde det sædvandlige.

Lidt senere gik jeg ud og spillede minigolf. Så lidt senere blev vi kaldt ind af LP. Der blev lavet nogen grupper, og grupperne skulle lave sådan nogen opgaver i rønne. Man fik sådan et kort over byen, hvor der var fordelt sådan nogen poster, som man skulle hen til, og opklare. Efter det fik man lov til at gå rundt i rønne. Jeg gik i netto og købte nogen kiks og faxe kondi. så vidt jeg husker så efter det gik vi ind i et eller andet museum. så fik vi en masse information om noget med den kolde krig. Men jeg ved ikke hvad for et årstal det var. Så der vi kom tilbage til vandrehjemmet var jeg lidt træt så jeg gik ind i min seng og spiste resten af mine kiks. Et stykke tid efter aftensmad var der pink party. det var vel også sjovt.

TORSDAG MINDE

Jeg syntes at det var fedt at være i rønne, fordi jeg købte en masse slik, og så var det også lidt fedt at gå rundt til de der poster. Det syntes jeg fordi, de huse man gik forbi var underlige seje. de var også meget gamle og har sikkert meget historie at byde på.

Det var også sjovt til pink party. Jeg syntes det var fedt da der var nogen der optrådte, og så var det vel også bare fedt i det hele taget.

FAKTA TORSDAG
Torsdag skulle vi i rønne. I rønne er der gamle og nye bygninger. Når man går dybt inde i byen er det sikkert at man finder en gammel bygning, eller et gammelt hus. man kan næsten bare spørge en tilfældigt person og så ved de så meget om bygningen, eller huset. Jeg fik også at vide, at der var en eller anden høj bygning, som blev byget i 180 tallet. Der var også en eller anden gammel gul bygning, som en mand sagde blev brug af brandvæsnet.
FREDAG
Fredag var den sidste dag, så jeg vidste ikke om jeg var glad for det, eller om jeg syntes det var fedt. Det havde jo været sjovt men man ville jo også gerne hjem. Vi fik lige en sidste tur på stranden og lidt i rønne, det var rimelig fedt. Det var også godt at være på færgen en sidste gang. Så skulle vi også være i bussen i et stykke tid. Så der jeg kom ud blev min mor der glad for at se mig.

FREDAG MINDE

Jeg syntes at det var fedt, at være på stranden igen. Det syntes jeg fordi at jeg godt kunne lide de klipper der var der på stranden.
Det var også bare fedt at kunne være der, og nyde at være ved vandet og sandet.
Det var også godt at kunne være på færgen en sidste gang. Der købte jeg igen nogen kiks, og så noget jeg ikke kan huske hvad var.
Det var også godt at komme hjem. Jeg fik pizza til aftensmad, og så er det vel også bare fedt at være ved det sædvanlige.

FAKTA FREDAG

Sidste dag var vi nede i stranden igen. Den ligger i rønne, og den var ret fed at være i. Der var ret mange sten, og klipper på stranden. Klipperne er lidt lille og er sådan lidt nemme at ødelægge. Det er de nok fordi det er lavet af et eller andet jeg ikke ved hvad er.
Lidt senere på dagen skulle vi jo tage færgen. Bornholmer færgen er en lidt anderledes færge, men den er fed at være i.
EN GOD TING
Jeg gik rundt og vidste ikke hvad jeg skulle lave. Så kom Albert og sagde jeg skulle ind på hans værelse. Så gav han mig en karamel ting.