Lejrskole på Bornholm

Mandag - Tirsdag - Onsdag - Torsdag - Fredag

Home

Fredag

"Det var idag vi skulle hjem til Sjælland. Jeg glædede mig til at komme hjem igen. Vi stod lidt tidligere op end de andre dage, og gik ud og spiste morgenmad. Efter morgenmaden skulle vi smøre en gigantisk madpakke. Jeg smurte 3-4 madder. Da vi havde pakket vores tasker, smed vi dem ude i haven. Derefter fik vi lidt tid til at lege eller spille minigolf på deres minigolfbane, mens vi ventede på at de andre havde pakket. Da alle var pakket og parat, skulle vi gå ind i spisesalen, hvor vi havde spist morgenmad og aftensmad alle de andre gange. Der skulle Morten, en af vores lærere give os bedsked om, hvad vi skulle. Derefter sagde vi farvel og tak til Mogens, Per og vandrehjemmet.

Vandrerhotel Rønne
Leonora Christina

Derefter gik vi cirka 2-3 kilometer ned til havnen, og der tog vi vores yndlings-færge, Leonora Christina. På færgen sad jeg sammen med dem jeg havde boet på værelse med, som bestod af Vitus, Mikas, Rasmus, Markkus, Villads og selvfølgelig mig, Theis. På turen lavede vi ikke noget særligt, vi spillede bare kort og sådan. Der kom nogle ældre herrer og damer, som spurgte om de måtte sidde ned ved vores bord. Selvfølgelig sagde vi ja til 2 mænd og 1 dame. Men senere kom der 2 flere, og vi kunne slet ikke være der. Jeg blev der, mens de andre hentede Lars Peter, for at se om han kunne få dem væk, uden at få dem til at lyde uhøflig. Andet end det, skete der ikke noget specielt på turen. På Sverige fik vi lov til at køre i verdens længste bus. Det er en Volvo. Derefter kørte vi fra Sverige til Sjælland. Da vi kom tilbage til sjælland, sagde vi farvel til vores lærere, og derefter sluttede min lejrskole på Bornholm med min årgang. Tak for at du ville høre efter." c:

FAKTA OM BORNHOLM

Transport - Volvo 9700

Fra Sverige til Danmark kørte vi i en Volvo 9700, eller noget lignende. Den er 2.55 meter bred, og er cirka 12,6 meter lang. Dens højde går an på hvilken model man kører i. Jeg kan sige at den mindste er 3,42, den mellemste er 3,61, og den højeste er 3,73.

Volvo 9700
MINDER FRA BORNHOLM
Fredag
Hmm.. Det bedste minde fra den dag var nok.. Øhm.. Når jo, jeg har et ret dårligt minde derfra, men det er ikke værst. Da mig og mine venner sad og hyggede os med noget blackjack på færgen, kom der nogle ældre herrer og spurgte om det kunne sidde ned her. Selvfølgelig sagde vi ja, for de så ikke ud til at fylde særlig meget. Men det gjorde de. De havde virkelig meget mellemrum, og de larmede som en flok hunde der gør efter tre miavende katte der ikke kunne ramme de høje toner rigtigt! Det var lidt, faktisk meget irreterrende at der ikke var plads til os ved vores eget bord. Så vi kaldte på LP, som hjalp med at få dem væk, ved at sige vi blev nemt søsyge af at stå op. Det lød lidt dumt, men de troede på det og gik. Så fik vi vores pladser tilbage. :)