Mandag skulle vi mødes på hovedbanegården kl 6:00. Jeg var træt og udmattet. Det var lidt kedeligt. Derefter skulle vi ind i et tog og der skulle vi sidde i en time og 30 minutter. Det var lang tid, men vi snakkede selvom vi var lidt trætte. Da vi ankom til Ystad var vi glade i lidt tid indtil vi skulle med færgen, som tog en time. Da vi kom ombord på færgen fandt vi os et bord og sad der lidt og snakkede, så gik vi ned i butikken og kiggede lidt. Mig og Marius besluttede os for at købe en ramme cola, den kostede 100 kr, men da vi splejsede kostede det os kun 50 kr hver. Derefter gik vi ud på dækket og fik lidt frisk luft og noget vand. Der var godt med skumsprøjt. Da vi kom til Rønne skulle vi gå 2 km, det var lidt langt at gå, men det blev godt da vi ankom til Rønne vandrehjem, fordi der var minigolf, fodbold og god mad. Da vi fik vores værelse at vide blev vi glade. Jeg skulle sove sammen med Marius, Noah, Sebastian, Albert, Sofus og Magnus. Endeligt kunne vi sove.

Mandag

Fakta mandag

Vi mødtes alle sammen kl 6:00 under uret på Københavns Hovedbanegård. Togturen til Ystad i Sverige tog en time og 30 minutter. Toget kørte ca. 80 km/t. Derefter ventede vi 10 minutter på færgen, da de 10 minutter var gået skulle vi få vores bagage om bord på færgen. Vi skulle sejle med færgen Leonora Christine, som er en katamaran færge. Denne færge kan sejle ca. 70 km/t og overfarten tager ca. 1 time. Der kan være ca. 1500 passagerer om bord på færgen. Man kan  gå ud på dækket, hvis man kan lide skumsprøjt og vind i håret. Fra Rønne havn til Rønne vandrehjem er der ca. 2 km. På vandrehjemmet kan der bo ca. 70 personer.

Minder mandag

Jeg var stået op kl 5:00 om morgnen og var død træt , så træt at jeg ikke kunne spise. Da jeg sagde farvel til min far på Københavns Hovedbanegård. Da jeg åbnede mine thai ris kiks og da vi spillede mikado på et meget lille bord og jeg vandt. Da vi kom om bord på Leonora Christine og vi sad ved et bord og mig og Marius akkurat lige nåede at købe en ramme sodavand inden vi kom i Dansk farvand.  Det var så flot og legendarisk, da jeg åbnede min første Coca cola at jeg blev rørt til tårer. Det var smukt.  Da vi skulle vi ind på land og skulle gå 2 km. Da det begyndte at gøre ondt i min venstre skulder og da vi kom frem og skulle vi spise og maden var god.

Vi vågnede kl. 7:30 og var lidt trætte. Vi skulle cykle 39 km frem og tilbage op og ned ad bakke. Man blev træt, men vi holdt mange pauser, så alt i alt gik det godt nok. Vi skulle til Natur Bornholm og lære om Bornholms grundfjeld. Bornholms grundfjeld kom til syne for 1,7 milliarder år siden, fordi der kom et kæmpe jordskælv. Det var Europas tektoniske plade der knækkede. Det var et af de største jordskælv der nogensinde har fundet sted. Faktisk er det det 5. største jordskælv i verdenshistorien. Efter Natur Bornholm blev det var noget lettere at cykle, da vi stort set ikke skulle op ad bakke. Da vi kom hjem havde vi ondt i benene og vi gik direkte ind på vores værelse og lagde os i vores senge.

Tirsdag

Fakta tirsdag

vidste du at for 1,7 milliarder år siden var der et kæmpe jord skælv, som løftede Bornholmsundergrund 3,5 kilometer op i luften det var  en af de største jord skælv i verdens historien. ny Lars rundkirke er en rund kirke som ligger på Bornholm den ligger 8km vest for Rønne og 8 øst for Aakirkeby den blev bygget i 1100 tallet

Minder tirsdag
da jeg vågnede og alle andre var vågnede.
Eller da vi skulle vælge vores cykel er og der kun var to tilbage
da vi så ny lars rundkirke og vi stod udenforan og fik forklaret alt muligt

Det startede med at vi stod op kl 7:00 og spiste morgenmad og derefter skulle vi gå ind til centrum af Rønne. I Rønne skulle vi løse opgaver, det var rigtig sjovt, men til sidst begyndte det at blive kedeligt. Vi skulle blandt andet gå langs havnen og lave lidt forskelligt. Da vi var færdige med det helle måtte vi gå rundt og shoppe. Først gik vi ind i en Tiger butik , hvor jeg købte en 2x Snickers bar og en pose nachos. Derefrter skulle vi hjem det var en god dag. Da vi kom hjem skulle vi ud og bade i havet det var kold men samtidigt var det forfriskende om aften spiste vi dejlig mad og efter det var tid til at lægge os til køjs.

Onsdag
Fakta onsdag
der er et rundetorn i rønne og det er bygget i 1880 og der er et magen til i Ystad tror jeg men jeg er ikke sikker men jeg kan huske da jeg kom ind i tiger og  jeg købte en snekkers bar og en pose nachos den kostede 10 kr

Minder Onsdag
da jeg købte en pose nachos og da jeg gik rund og spurte ander om nogle spørgsmal og da vi gik rund og skulle løse opgaver og da vi gik rund og kiggede på butikker der var mange tik der var spændende
I dag vågnede vi kl. 6:00, det var lidt tidligt, men da vi fik lidt at spidse gik det godt nok.  Klokken 9:00 kom der en bus og hentede os nu skulle vi på en lang tur. Vi skulle lidt rundt omkring på Bornholm. Først og fremmest skulle vi ud og se rytterknægten, der er et tårn som står på det højeste punkt på Bornholm og herfra kan man se ud over hele øen. Det var ret smukt. Efter Rytterknægten gik vi ned til Ekkodalen, der var bare ikke så meget ekko som man skulle tro. Næste stop på listen var helligdoms klipperne. De var ikke så spændende, men det var Gudhjem: Gudhjem er ifølge mig den mest hyggelige by på Bornholm og der købte jeg mig en is i den gode slik butik og lidt senere købte mig og Sofus en pandekage til 30 kr. Pandekagen var god, men vi havde travlt da vi skulle videre til Hammershus. Hammershus er en ruin af en gigantisk borg. Lidt længere væk ligger opal søen, som er en sø som er helt rund. Vi skulle gå hele vejen rundt om Opalsøen. Det næste stop var Jons kapel det er en grotte tæt på stranden. Sidste stop var Rønne vandrehjem. Da vi ankom skulle vi skrive log bog og derefter skulle vi spise og så var der fest. Dernæst skulle vi sove.

Torsdag

vi vågnede og spiste morgen mad der efter skulle vi til stranden og legede lidt der det var sjovt der efter måtte vi vælge om vi vil ind til byen eller om vi vil blive på stranden jeg valte sadfølelig byen efter det skulle vi med færgen  der efter skulle vi med bus hjem

Fredag
Fakta fredag
Minder fredag
Her indsætter du din overskrift

Overskrift og resten af din tekst kan du selv bestemme størrelsen på i tekstværktøjet.
Vælgfarvet,fed skrift,understreget,ellerkursiv. Det er dig der bestemmer.

Det er også dig, der bestemmer, om der er noget der skal stå med småt ;-)