Min Lejrskole-Hala

Mandag

Mandag d. 28/9-15 blev jeg vækket kl 04:45 af min mor. Vi skulle til Bornholm med min årgang. Vi skulle mødes på Hovdebanegården kl 06:00. Vi tog toget til Ystad i sverige og fra Ystad til Rønne på Bornholm. Da vi var på Bornholm, gik vi Ca. 2 km fra færgen til vandrehjemmet. Vi skulle have fældesbesked, lige da vi ankom til vandrehjemmet. Efter fældesbesked tog vi på strand. Vi fik lov til at lege, til kl var 17:30 da kl var 17:30 skulle vi spise, vi spiste pasta m. kødsovs. Da vi var færdig skulle vi skrive hvad vi havde lavet helle dagen og hvad vi har lært og da vi skrev det fik vi lov til at lege. Vi skulle ind på vores værelse da kl var 21:00.  jeg sov med (Mathilde og Emilie).

Faktaboks-Mandag

På vandrehjemmet er der 26 værlser, i pigernes gang er der et toilet. Når man så går ind på toilettet ikke toilettet sådan et rum så er der mange toiletter. På drenges gang er der et rum med toiletter, så har lærene også et rum hvor de sover der har de også nogle toiletter. Der er en spisesal hvor vi kun spise, der er også et hygge sted hvor vi kan side og hygge os. Der er en legeplads og en kæmpe fodboldbane.

Tirsdag

Tirsdag d. 29/9-15 blev jeg vækket kl 06:00 af min veninde. Jeg stod op og gik ind på toilettet for at børste mine tænder. Da jeg var færdig med at børste mine tænder gik vi ind og tog tøj på. Da vi var færdig med at tag tøj på gik vi ind for at spise vi fik buffet vi fik myśli, brød, yougurt osv. Da vi færdig med at spis skulle man op og smøre sig en mad pakke vi skulle ud og cykler man bev delt op i tre hold jeg var sammen med tre af mine vendender og det var så vores hold der skulle ud og cykle vi cyklede ca. 15 km til stedet (NaturBornholm). Da vi ankom til NaturBornholm sad vi på nogle sten og spiste vores mad pakker mig og mine veninder leget s p eller k da vi spiste da vi allesammen blev færdig med sin mad pakke gik vi ind. Vi så en mand der skulle vise os rundt der ude. Da vi gik ud så fortalte manden meget om da der var jordskælv på Bornholm. Vi spiste også myre der henne det gjorde jeg ikke det er også lidt ulækkert at spise en myre  som smager af citron og efter vi var i naturbornholm tog vi hen til en  rund kirke Efter vi var i rundkirkerne tog vi hjem. Da vi kom hjem skulle vi skrive hvad vi havde lavet og hvad vi havde lært. Efter det skulle vi ind og spise aftensmad kl var 18:00 da vi spiste.

Faktaboks-Tirsdag

Naturbornholm er et sted hvor de fortæller om oldtiden på Bornholm. NaturBornholm blev bygget d. 16 maj 2000 af husets protektor, prins Henrik og initiativtageren Birthe Juel Jensen.

Onsdag

Onsdag d. 30/9-15 blev jeg vækket kl 07:00 af min vendinde. Jeg stod op og tog tøj på og gik ind på toilettet. da jeg var færdig gik vi ind og spiste morgenmad. da vi var færdig med at spise morgenmad gik vi op og lavdet madpakke. vores hold skulle på en skattejagt i Rønne. vi gik kl 09:00, da vi var der over skulle vi blandes i grupper, der vi blev blandt. Vi fik nogle papir der stod hvor vi skulle hen, vi tog den og gik. efter vi var rundt i stederne fik vi lov til at shoppe indtil vi skulle hjem. Da vi skulle hjem, tog vi hen på strand der var nogle der svømmet men der også nogle der ikke svømmet. da vi var færdig med at være på strand gik vi hjem og skrev hvad vi lavet og hvad vi havde lært den dag efter vi skrev det skulle vi spise, vi spiste kl 18:00 og vi fik kartofler og skinke mig og min vendinde (Delal) spiste ikke fordi vi ikke var sultne efter alle var færdig gik jeg ind til fire drenge fra min klasses værlse men jeg snakkede kun med tre af dem, vi snakkede ca. 1 time efter vi snakkede lavet vi natteløb dem der var bange skulle være inde for. Da vi var færdig skulle vi ind og sove.

Faktaboks-Onsdag

Vi var i Rønne for at lave en skattejagt. Skattejagten gik ud på om vi kunne find vej til det sted vi skulle hen, og at vi vist hvad man brugte det til eller hvornår det blev lavet og alle de ting. Det første ting vi skulle hen til det var "hvad brugte man det gule hus til, jeg har glemt hvad gaden hed" det var en brandstation før i tiden, men idag er det el.

Interview-Spørgsmål/Svar

spørgsmål?

1. Har du nogen sinde været i KBH.
2. Har du altid boet på Bornholm.
3. Hvilken by synes du er hyggeligst på Bornholm.
4. Er der mange turister om sommern.
5. Hvad er det bedeste hved Bornholm.

svar

1. Ja masser af gange (født i glodstrup)
2. Nej men hun har boet på Bornholm i 20 år.
3. Alinge er den hyggligste by.
4. Ja masser.
5. Det er naturen.

Torsdag

Torsdag d. 1/10 stod jeg op kl 06:00 Da vi stod op gik vi ind på toilettet for at vaske og børste vors tænder, da vi var færdig gik vi ind for at tag tøj på. Vi var færdig med at tag tøj på kl 07:00. Vi spiste da kl var halv 8. Jeg spiste mysli m. Yoghurt og det gjorder mine veninder også. Da kl så blev halv 9, skulle mit hold på en bus tur rundt om kring i gudhjem og hammershus osv. Da vi var rundt og se alle de ting vi skulle se tog mit hold lige en tur til strand igen. Da vi var færdig på strand gik vi op til vandrehjemmet og tog et bad efter jeg og min veninde tog et bad skrev vi alle de ting vi havede lært og hvad vi har set. Da vi var færdig med at skrive i vores logbog/logbog, gjorde vi os klar til pink party. Pink party startede kl 19:00 og vær værlse skulle fremvise en ting foran helle tre klasser. Da vi var færdig med pink party skulle vi ind og børste vores tænder efter vi børstede tænder gik vi ind og tog nattøj på, da vi tog nattøj på gik vi ind i vores seng.

Faktaboks-Torsdag

Vi var i hammershus og mange forskellige steder, den dag. Men jeg vælger kun at fortælle om hammershus. Hammershus er en ruine, der Menes blev bygget i begyndelsen af 1200-tallet. Borgen blev erobret af Erik Klipping, og mange andre ting.

Fredag

Fredag d. 2/10 stod jeg op kl 06:00 . Vi skulle pakke vores ting ned i vores kufert, fordi vi skulle hjem den dag. Da vi pakkede vores ting, spiste vi morgenmad. Jeg fik mysli med yoghurt. Da vi var færdig med at spise, gik mig og nogle piger og drenge fra min klasse over og spille kort. vi tog til strand og efter tog vi til et slags torv og fik lov til at shoppe. Da vi var færdig med at shoppe skulle vi hjem til vandrehjemmet igen for at hente vores ting da vi hentede vores ting tog vi over til fægen. Vi stod om bord på færgen og tog tilbage til ystad. Da vi var i ystad tog vi bussen til DGI-byen ved hovedbanegården.