Min lejrskole

lavet af Oscar Nielsen

Mandag

Mandag morgen skulle hele årgangen møde hinanden inde på hovedbanegården kl: 06:00. Også skulle vi køre i tog fra hovedbanegården til Ystad og mig og Ali sad sammen i toget og da vi kom til Ystad så skulle vi med færgen til Rønne og i færgen sad mig, Ali, Lau, A, og Peter Magnus. Vi havet det mega sjovt på færgen og da vi kom til Rønne skulle vi går hen til vandrehjemet skulle vi stille vores ting udenfor. Da vi havde stillede vores ting skulle vi går ind i spisesalen og høre vores sove grupper og jeg blev rigtigt glad for sove grupperne jeg skulle nemlig sove sammen Ali, Lau, Anton, A, Peter Magnus, Noah. Vi sov på drengegangen nummer H10. Da alle havde fåret deres sove værelser at vide. Efter gik vi ned på stranden og der var nogen der badet jeg badet og dem der var i vandet tog hjem og de andre gik videre og da vi fik tørt tøj på gik vi ned til de andre

Faktaboks  mandag

En af Børnholmer færgen hedder Leonora Christina den er laget af alliminium

færgen kan sæjle 38 knob

der var også underjordisketrolde på bormholm og at de er ligeså stærke som 3 årig menneske

den kan rumme 350 biler

den kan rumme 1400 mennesker

Minder Mandag

Det var den dag hvor vi skulle afsted til Bornholm vi var meget trætte det var nemlig meget tidligt om morgen vi skulle af sted. Da vi kom der over blev det rigtigt sjovt og meget hyggelidt. Vi spillede fodbold og vi blev rigtigt gode venner med u. klassen

tirsdag

dagbog/logbog tisdag

Det er blevet tirsdag idag har vi været på bus med en meget sjov mand der hed Claus først var vi ved rytterknægten, ekodalen, jons kapel, gudhjem, opalsøen, helligdomklipperne, hammershus og hammerknuden.

Det var rigtigt hyggeligt jeg gik sammen med Andreas og Sebastian vi gik rundt sammen hele dagen da vi kom hjem da var vi rigtige trætte og vi skulle næsten spise lige da vi kom hjem

Faktaboks Tirsdag

vi fik af vide at Hammershus er en ruin på Bornholms klippeknude ud til kysten

bussen vi kørte i hed jan-oles truristtrafik

og at man kan blive skubet af små underjordiske trolde op af bakke

Minder tirsdag

En af mine minder er Claus han er nemlig rigtigt, sjov og meget mærkelig jeg syntes at var den sjoveste bus chaffør.

og da mig, A og Sebastian kravlede på klipper ved helligsdomklipperne

også da vi var ved ekodalen sammen med Andreas og Sebastian
                          onsdag

Logbog/dagbog

idag var vi ude og cykle 19 km ud til natur Bornholm og det var ikke fordi det var så hårdt vi kørte forbi lufthavnen og der var et fly der skulle lette.

Vi lærte også om grundfjæl det er sten der går langt ned i jorden. Vi sår også en film om istiden og hvad der skete for istiden.

Da vi skulle hjem igen skulle vi kun køre 13 km hjemad men vi kørte cirka 13 til 15 km i timen og derfor var vi 56 min om at køre hjem.
Da vi kom slappede vi bare af vi spillede også noget minigolf.

Faktaboks onsdag

vi fik at vide at vi stod på grundfjæld som er en sten som går langt ned i jorden.
Det var også vildt at den slet ikke var hårdt.

og at under is tiden var der en vandmand dar lår på jorden og så er der kommet et mærke af vandmanden

Onsdag minder

En af minderne er at jeg stod på et grundvand. At jeg cyklede 32 km på mega langt tid og at vi så en kedelig film.
Men det var sjovt at cykle frem og tilbage det var bare kedeligt at vi cyklede så langsom
et af minderne var også af fodboldbanen var lort

torsdag
Logbog/Dagbog

idag var vi i rønne vi startede med at går rundt i rønne og lave skattejagt der skulle man være i grupper der var jeg sammen med Andreas, Rasmus, Sera fra u og Ella fra v. Da vi havde lavet skattejagten skulle vi mødes med L.P og så måtte vi går rundt i rønne med grupper vi selv måtte vælge grupper, der gik jeg med Andreas og Sebastian og vi gik rundt og kiggede på ting. Da vi var færdige med det skulle på museum og høre noget om dreng der hed Boye der levet under 2. verdenskrig. og så gik vi rundt i rønne og så hvor han boede den gang og så gik vi hjem.

Faktaboks torsdag

Rønnes areal er 588,5. Rønne er den støste by på Bornholm og kaldes Bornholms hovedby Rønnes post nummer er 3700 der  er 13.579
Rønne har også et solur midt inde i Rønne gårgade det så bare lidt mærkeligt ud

Minder torsdag

En af minderne er at Rønne er støre en jeg troede
Og at hitler ville gemme ubåde
Fredag

Logbog/Dagbog

Vi skulle tidligt op fordi vi skulle pakke til hjem turen vi spiste først morgenmad også skulle vi pakke.

Vi skulle gå ned til færgen da vi kom ind på færgen så fandt vi et sted jeg sad sammen med Jonathan, Emil, Elias, Vincent, fra u. Klassen og Lau, Andreas og Ali.

Vi sad og talte om alt muligt og da vi kom til Ystad skulle vi med bus til DGI byen da vi kom til DGI byen så blev vi hentet og så sluttede turen

Faktaboks fredag

Bussen vi kørte i var Volvo og var Danmarks længste bus der var 14 meter og den var næsten ny. Færgen kunne rumme

Minder fredag

En af minderne er helt klart færgen og bussen det var mega sjovt både på færgen og i bussen. Vi sad og hyggede og meget og. Det andet minder var også da vi skulle forlade vandrerhjemmet fordi jeg syntes at det havde været sjovt så det var lidt aveligt at vi skulle hjem

Indsæt
billede / video eller lyd

Den person der gjorde min tur bedre var Claus han var vores buschauffør

han er nok den sjoveste buschaufør på Bornholm

han vidste næsten alt det vi spurgte ham om svaret han på og han vidste næsten alt om de steder vi var