Mandag

jeg blev vækket kl.4 af min mor fordi jeg skulle på lejrskole jeg var mega træt efter jeg kom ud af sengen skulle jeg have morgen mad jeg kunne næsten ikke spise noget så jeg fik kun en lille skål havregryn. Efter jeg havde spist skulle mig og min mor over til hovedbanegården vi var der kl.05.45 og vores tog kørte kl.06.36 da klokken blev 06.36 satte vi os en i toget jeg sad sammen med Emil Vincent og Jonathan. Vi kørte i tog ca. 1,40 min.
da klokken blev ca. 08,16 var vi i Ystad kl.09.50 sejlede hen til Rønne Emil Vincent og Jonathan blev enige om at splejse om en coca cola kasse vi fik i alt 6 colaer hver . Vi var i Rønne ca. kl,11,20 da vi kom skulle vi have nogle informationer om hvordan det var at være på vandrehjemmet efter det skulle vi pakke ud på vores værelser. så skulle vi ned til stranden nogle ville bade andre ville ikke. Så spillede vi fodbold og slappede af
Fakta om mandag
 1 i dag lærte jeg at vi sejlede på en båd der hed Leonora Christinia.

2 Vi kørte kl 06,36

10 der var 12 minigolf baner på danhostel

ffjjv

Minder om mandag

jeg var på hovedbanegården og fik den dejliste kakaomælk den var meget meget lækker den var lidt cremet og lidt flydende

2 jeg så toget komme og alle jublede der var også nogle der begyndte og danse en meget  mærkelig dans

3 da Lars Peter kom for sent til toget begyndte alle og juble og og sagde alle lars peter

4 da Sofus kuffert faldt ned i hovedet på Ida og hun fik et kæmpe chok

5 da vi spillede kattemilion et spil som Emil opfandt vi regner med det bliver kendt en dag

6 da vi kom på færgen og købte en kasse coca cola og alle dem jeg købte den med fik 6 hver

7 da vi stod ud af færgen stod Sebastian mormor der og hun gav ham et kram

8 da vi kom frem til vandrehjemmet og vi skulle have en masse information

9 da mig Vincent og emil spillede minigolf Emil han vandt jeg kom på 2 pladsen og Vincent kom på 3

10 da mig og oscar spillede fodbold

11 da jeg så Mogens og Per

12 da jeg tog en tår af min cola

13 da vi fik af vide hvem vi skulle sove sammen med

14 da Sofus skiftede værelse

15 da vi skulle sove
ydyfdchd

Tirsdag

Jeg vågede kl halv 7 alle var vågne undtagen Vincent. Vi skulle spidse kl halv 8 så mig Emil Vincent spiste morgenmad  ikke Jonathan han spiste kun frokost selv om vi sagde at han skulle have energi til turen men han sagde at han ikke blev træt.

I dag skulle vi til rønne vi skulle nemlig stille folk spørgsmål om fx hvad de syntes om Bornholm og om de var glade for vejret.Efter vi havde gjort det måtte vi gå rundt som vi ville. Jeg gik i tiger netto og andre butikker. Mathilde blev ved med og plage om en halskede fra tiger butikken så Noah gik ind og købte en til hende så hun blev meget glad.

Da vi kom hjem var klokken 4
      så alle blev enige om at vi skulle gå på stranden så det gjorde vi vi hoppede ned af nogle små klipper og lavede lidt parkour.
      Så tog vi hjem til vandrehjemmet og  så fik mig og Jonathan en gratis masage af Andreas.Efter det spillede vi minigolf og jeg         tabte 9-6 til Jonathan.Nu skulle vi have aftensmad i dag fik vi kylling i karry jeg sad sammen med Jonathan Emil Vincent og           Sebastian.

Minder Tirsdag
1 jeg vågnede kl 7 og vi snakkede til kl halv 8
2 jeg spiste musli til morgen mad med mælk
3 vi skulle til Rønne og stille spørgsmål og vi fik tid til at lave det vi havde lyst til
4 jeg gik i netto og købte chips og sports brus
14 de voksne sagde at vi skulle sove
15 jeg faldt i søvn

Fakta Tirsdag

springvandet på store torv. Springvandet på store torv er indviget i 1908.

Bornholm blev først besat den 10.

april 1940 i stedet for danmark blev besat den 9 april 1940.

Rønne er den største by på Bornholm og flest befolkningstal

jeg har lært at bornholmere synes at Københavnere er nogle være banditter

jeg synes at der er flere butikker en jeg havde troet

jeg har lært at der er en skov der hedder ekko dalen

Interview

vi spurgte en gammel dame hvad hun syntes om Bornholm. Hun sagde at hun synes her er dejligt trykt og her er dejligt stille

hvad synes du om vejret på Bornholm. Hun sagde man kalder det jo solens ø og her er altid godt vejr synes jeg

hvad synes du om København. Hun sagde jeg har været der en gang og der er ubehageligt alle er nogle banditter

er det nemt og få venner på Bornholm. Hun sagde det var nemt regnede hun med

Onsdag

jeg vågnede kl halv 7 vi talte i en time jeg fik det sædvanlige til morgenmad musli med mælk så var jeg klar til dagen. I dag skulle vi på bustur vores bus cheføer  hed Claus hanvar ret sjov han havde gemt nogle tricks i ærmet han var smart. første stop var ekko dalen hvor vi mødte en gammel mand som der troede at han var sjov ved at råbe ekko men det sjove var kun at der fløj spyt ud af munden da han skulle sige det. så kørte vi og så sagde Claus lige pludselig det er her der er trolde og de kan skubbe bussen uden jeg styrer så han satte den i frigiver og det var op ad bakke og han stod op i bussen men jeg tror at det er auto pilot han satte på vi skulle også ind i en grotte som der var hel våd så det droppede vi. Nu kørte vi forbi gudhjem hvor vi havde en time til at lave hvad vi ville så jeg købte en is og en slikkepind vi overvejede også og gå på pande kage huset men vi blev enige om at det var for dyrt. Vi kom hjem spiste spillede mini golf og fodbold og så skulle vi i sæng

Minder om onsdag

1 jeg vågnede og var helt smadret
2 jeg spiste morgenmad med Emil og Vincent
3 jeg skulle ud og køre i bus med Claus
4 vi var i ekko dalen vor vi råbte vad drikke møller og så sagde den øller
5 så kom der en gammel mand og sagde ekko og så fløj der spydt ud af hans mund
6 jeg husker at Claus satte den i frigiver op ad bakke og rejste sig op og sagde at det var trolde
7 jeg kan huske at Noah blev meget aggressiv
14 jeg husker Jacob blev meget bange på et tidspunkt
15 jeg husker at vi kom hjem og slappede af

Fakta om onsdag

jeg lærte at der lå en skov der hed ekko dalen og der var gamle mennesker der gik ture der ude

jeg lærte at der var en by der hed Gudhjem hvor der var verdens største is der hen en apollo og der var en pandekage butik

der var også en anden ting jeg lærte man skal ikke altid stole på Claus med han små tricks

jeg lærte at Hammershus aldrig blev bygget færdigt

der ligger en grotte på Bornholm

jeg lærte at der var en meget god bolche butik i Gudhjem

Torsdag

jeg vågnede kl halv 8 i dag det var meget sent i forhold til at vi skulle spise kl halv 8 så vi skyndte os lidt med at komme ud og spise og smøre madpakker jeg fik desuden musli med mælk.I dag skulle vi ud og cykle jeg troede at der var nogle bedre cykler for det første var den for lille til mig og for det andet var dækket fladt og for det tredje kunne den ikke skifte gir. Vi skulle i alt cykle 32 kilometer og vi skulle ud til natur Bornholm og spise svampe og se nogle vanmads aftryk og se en film om hvordan der så ud for mange milliarder af år siden og hvor det lå. vi fik lov til og se verdens farligste svamp og prøve nogle maskiner på vejen der ud skete der noget slemt Anna brækkede armen så hun skulle på hospitalet.Nu skulle vi køre hjem fra natur Bornholm der var 16 kilometer hver vej på vejen tilbage var vi lige inde forbi en kirke også fik en karamel hver af en pige for x klassen.nu var vi til bage til vandrehjemmet nu slappede vi bare af ind til vi skulle til pink party. Der var nogle der skulle optræde nogle optrådte med jokes og andre med og danse festen var ret kedelig der var intet slik eller noget og drikke den var bare meget kedelig

Minder om torsdag

14 vi kom hjem som de første

15 og jeg brugte massage stol

Fakta om torsdag

i dag lærte jeg at der var en forstenet vandmand på natur Bornholm der var kun sket det to gange på Bornholm og i usa og jeg lærte at der var rimelig mange giftige svampe og der var 3 svampe der kunne dræbe di der var en der var ekstem farlig den havde 3 dødninge hoveder på sig den dræber dig så 3 gange som andre drabelige svampe.Jeg lærte også en masse om Bornholm hvor  Bornholm lå for en milliard år siden og hvordan nogle udøde dyr så ud og hvor mange grader der var dengang fx i dag var der 11 grader varmt og den gang var der 40 grder varmt det var desuden for 15 tusind år siden

Fredag

Jeg vågnde op kl 7 i dag jeg begyndte og tænke på at jeg skulle hjem i dag så jeg gik ned og smurgte mad og spiste morgenmad.Efter jeg havde spist gik jeg ned for at børste tænder jeg prøvede en lidt special tandpasta med lakrids fra New York.Jeg skulle nu pakke min taske den var lidt propede så det tog lidt tid. Jeg gik ud og ventede indtil alle kom. Der var nogle ting der var blevet væk så vi skulle finde dem. Da vi havde fundet tingene skulle vi de hvem der vandt i rengørins konkurance det var Astrid Sera Ida Frida Thea og Anna der vandt. Vi gik nu ned til færgen der var cirka 2 kilometer ned til færgen der var nogle der blev kørt i taxa begrund af de havde slået sig. Nu skulle vi hen og aflevere vore kufferter så jeg afleverede min kuffert og gik op på færgen vi talte og lavede jokes med hindanen så det var meget sjovt vi gik også udenfor det blæste helt vild og båden vippede meget.

Minder om fredag

1 jeg vågnede op og tænkte nu skal vi hjem

2 jeg smurgte madpakke og spiste morgenmad

3 jeg børstede tænder og pakkede tasken

4 jeg gik ud og ventede intil alle kom

5 vi fik alle informationer om hvad vi havde smit væk så det skulle vi finde

6 vi gik ned til færgen der var cirka 2 kilometer der ned

7 vi sattte os op i færgen jeg sad sammen med Andreas Lau Ali Jonathan Emil Vincent Oscar og Sebastian

8 pigerne kom hen så talte vi lidt sammen

14 vi gik ind i toget

15 jeg var hjemme og spillede fifa 16

Fakta om fredag

Jeg lærte at Bornholm er en ø beliggende i den allerøstligste ende af Danmark

jeg har lært at hammers hus er en ruin fra middelalderen
jeg har lært at Rønne er den by der bor flest mennsker i
jeg synes at bornholm er meget bakkede da jeg cyklede det var næsten kun op ad bakke
jeg synes at bornholm har nogle sjove butikker de havde fx en slikbutik der solgte en is der halvanden liter is i med en extra is oppe på toppen med 4 kugler
jeg synes at færgen vippede meget

Nyd dette billede af Mogens og Per,  der laver mad.

Tak for en god tur

dem jeg syntes var med til at gøre min tur extra god var Emil Vincent og Jonathan det var bare sjovt og være sammen spille mini golf/fodbold tale sammen lave jokes med hindanen

jeg var især meget sammen med Jonathan fordi vi var på samme hold så vi var sammen hele dagen.

Det var en fed tur vi blev især gode venner med Oscar fra x Ali fra x Lau fra x og Andreas og Noah fra x

så det var også en tur hvor man lærte hindanen og kende. Vi havde det sjovt Vincent der lavede sit grimme grin Claus var ret sjov
den gamle mand der råbte ekko som troede at han var sjov men det var kun fordi der fløj spydt ud af hans mund
da vi talte sammen inden vi skulle sove og spiste meget slik og en dag spurgte x erne om vi ville sove inde hos dem først sagde vi måske men så sagde Peter Magnus så kan vi lave satade night disfight og så droppede vi det jeg er glad for at jeg kom med til Bornholm det er helt spicielt der det er som om alle har den tid de skal bruge de går meget langsomt og afslappende og det kan jeg godt lide vi tog det meget stille det meste af turen og så var der andre gange hvor man bare skulle gøre det