Bornholm

Mandag
I mandags vågnede jeg meget tidlidt jeg vågnede kl. 05.15 det var fordi jeg skulle til Bornholm så jeg var helt spændt lige da jeg kom ud af sengen pakkede jeg en lille tur-taske hvor jeg havde de mest nødvendige ting så kom sofus og hans mor og så kørte vi til hovedbanegården hvor vi skulle mødes ved det store ur derefter gik vi ned til paronen  hvor vores tog kom kl. 06.36 så spillede vi mikado og kort (fisk) efter 1 time og 10 min derefter var vi i ystad og så sejlede vi fra ystad til rønne havn hvor vi gik 2 km og derefter kom vi til vandrehjemmet da vi kom derned spillede vi fodbold og legede kl.2 gik vi ned til stranden og badede og derefter vi hjem til vandrehjemmet og så lavede jeg acro yoga og så spiste vi

Fakta fra mandag

Minder fra mandag

da vi ankom på vandrehjemmet måtte vi ikke gå ind fordi vi kom lidt for tidlidt så i steden for spillede vi masse af fodbold jeg kom på det hold der var i undertal så løb vi om hvem der skulle stå heldigvis kom jeg ikke sidst så jeg skulle ikke stå så løb ud på banen jeg løb hen til målemanden og sagde HER! Og så spillede jeg 1,2 med ham og så lavede jeg rouleten på en anden så rullede jeg bolden 1 gang og bankede jeg den op i højre hjørne så spillede vi 20 minutter mere og så vandt vi rigtig stort og jeg kan stadig huske det meget tydlidt

Tirsdag

Sofie kom ind på vores værelse meget tidlidt fordi hun skulle se til  Magnus som havde hjemve så stod vi op og tog tøj på. Så gik vi over til spisesalen og spiste morgenmad jeg fik cornflakes med mælk og en bolle med smør. Bagefter smørede vi vores madpakker jeg smørede en frikadellemad og en mad med kylling så gik jeg ind på mit værelse og pakkede en tur taske som jeg kunne tage med på tur. Så gik vi hen til et museum hvor der var en der fortalte om 2.verdenskrig bagefter gik vi ned i en bunker der var lige ved siden af museet. Bagefeter fik vi nogen spørgsmål som vi skulle svare på men vi kunne ikke bare svare på dem vi skulle gå rundt i rønne for at finde ud hvad det var. Efter vi havde lavet dem gik vi bare rundt og købte slik og kiggede på butikker  da vi klokken var ca 15.15 tog vi hjem. Da vi kom hjem til vandrehjemmet var vi de første der var der så vi gik ned og badede da vi var færdige med at bade gik vi i bad og så spiste aftensmad vi fik pasta med kødsovs bagefter lavede vi logbog og snakkede vi sammen da det blev aften børstede vi tænder og gik i seng

Minder fra tirsdag

Minder fra tirsdag vi gik i netto og købte chips bagefter tog vi i tiger og jeg købte pop candy bagefter spiste vi rugbrød uden for en skole og der kastede jona noget rubrød op på billerne der kom så kom der en bil hvor han kastede et stykke rugbrød på foruden så standsede bilen og de rullede vinduet ned og så spænede vi bare væk og gemte os bag en container så byttede mig og jona trøjer fordi han måske kunne huske ham efter 5 min troede noah at han havde set bilen så han sagde det til os og så spurtede vi bare ind til store torv. Vi gik også ind i sportsmaster vor vi så på fodboldsko og så fodbold vi legede også med deres fodbold med snor. Efter det skulle mig Jona og Noah på toilet

Interview
Spørgsmål: Hvad syntes du man skal se på Bornholm.
Svar: Skoven, stranden, klipperne og Hammershus

Spørgsmål: Hvordan er det at bo på Bornholm.
Svar: Det er dejligt at bo her men det er svært at komme frem og tilbage fra Bornholm

Spørgsmål: Er det svært af få venner på vores alder hvis man bor på Bornholm
Svar: Nej der bor mange børn her på Bornholm

Spørgsmål: Er der trykt at bo på Bornholm
Svar: Ja det er meget stille og roligt der bliver sjælendt begået kriminalitet og sådan noget.

Spørgsmål: Er der godt vejr på Bornholm.
Svar: Ja det er jo solskinsøen.

Minder onsdag

jeg gik ind i bussen og hilste på buschaufføren og jeg fandt ud af at han hed Claus. Lige da vi skulle til at køre holdt Andreas lige foran men så sagde alle at vi skulle dytte af ham så det gjorde han så lige da han gjorde det faldt Andreas bag over på cyklen. Jeg sad ved siden af Magnus i bussen. Da vi kom ud af bussen var vi ved rytterknægten og den var rigtig høj så gik vi op af den i starten var det en trappe af sten og bagefter kom vi op til åben himmel og der var også en trappe den gik bare helt op så gik vi op af den trappe men den føles meget usikker og der var bare den flåteste udsigt oppe på toppen af det vi tog også i ekkodalen vor der var en gammel mand der råbte EKKO hele tiden og det lød bare mega sjovt da han sagde det og han spyttede ud af munden da han gjorde det  vi var også i gudhjem vor de har verdens største is med 1½ liter softice og 4 kugler is  men så meget kan man slet ikke spise så jeg fik bare en is med 2 kugler og guf  mig og Magnus var også i karamel butiken vor jeg fik 2 smagsprøver og magnus fik en jeg overvejede om jeg skulle mkøbe nogen men det gjorde jeg ikke. Vi var også ved harmashus vor mig og jona kom op at slås ( det var bare for sjovt) jona lagde sig oven på mig men så vendte jeg dig så jeg lå oven på ham men så kom jacob og skubbede mig ned på jorden så tog jona benene på mig og så blev jeg sur så prøvede jeg attrampe på hans men men i stedet kom jeg til ramme ham i nosserne