Min lejerskole-Vincent
Mandag
Jeg stod op klokken 4:45 for skulle med et tog klokken 6:35. Hele turen to 4 timer der vi var på færgen købte Emil Elias Jona og mig en kasse cola vi betalte 25 kroner vær og vi fik 6 colaer vær for var 24 i en kasse. Der vi kom skulle vi gå 2 kilometer fra færgen og jeg var helt færdig. vi fik vores vores værelser og de var fucking gode. Så gik vi ud og spillede fodbold mega nice der efter gik jeg over og spillede minigolf med Emil og Elias så skulle vi spise. der efter fik vi 1 time at lege i og så skulle vi i seng. Når... glemte at vi var på stranden i eftermiddags hvor vi klatrede op af en sand klippe.

Mandags minde
på bornholmer færgen købte mig og mine venner som hedder Emil Jona og Elias en kasse med 24 coca cola i som kostede 100 kroner og vi var fire så vi  betalte 25 vær så vi fik 6 vær mega billigt og efter vi havde gjord det så begynde alle at gøre det, så vi startede på en måde en trend.
Fakta mandag
 Bornholmer færgen sejler 41 knop og turen tager 1 time og 20 min.

Man kan finde penge under slik automaterne på vandrehjemmet.

Der er minigolf og fodbold baner på vandrehjemmet.

Der er to kilometer hen til vandrehjemmet for færgen.
Tirsdag
Jeg stod op klokken 7:30 og spiste morgen mad så skulle vi lave mad pakke til cykelturen på fucking 34 km. Så begynde cykelturen det var let i starten men blev hårdt til sidst fordi der var store bakker. Så andkom vi til naturBornholm og spiste vores madpakker men mig og Emil havde ikke nok mad med så vi købte vi en chips pose og vi var ikke sultene mere men så skulle vi havde en rundvisning kan ikke huske hanes navn men jeg spiste svampe og myre. Der vi så havde haft rundvisningen skulle vi end i en tidsrejse der vi var færdige skulle vi jo hjem igen men på hjemvejen købte vi noget slik og gik end i en kirke. Der vi kom hjem var jeg helt smadret men spillede minigolf med Emil men tabte. Vi skulle havde kylling i karry og derefter måtte vi lege i 1 time og så skulle vi i seng.

Tirsdags minde
Jeg spillede minigolf med Emil og det var mega fedt. Det var meget tæt der var 12 baner og det blev 6-6 så vi to den sidste bane to vi igen og Emil vandt mega nederen, men han vandt ikke rigtig for det blev jo 6-6.

Købte 400 gram slik i Brugsen på vej hjem fra cykelturen og spiste meget der jeg kom hjem til vandrehjemmet.
Fakta tirsdag
Bornholm har en god natur næsten halvdelen af Bornholm er skov.

Hvis man gerne vil lære noget om tidsperioder så skal man se NaturBornholm på Bornholm.

NaturBornholm er et godt dejligt sted og være med sin familie.
Onsdag
Jeg stod op klokken 7:35 og spiste morgen mad fik mysli og Nutella mad. Bag efter spillede jeg minigolf igen igen derefter skulle vi alle havde taget billede altså UVX bag efter det skulle vi gå 2 kilometer ned til Rønne torv og få noget af vide om 2. Verdenskrig efter det skulle vi deles i nogen grupper for vi skulle  ud til nogle poster hvor man skulle svare på nogle spørgsmål i Rønne. Efter vi havde gjord det skulle vi interviewe 3 folk så der vi var færdige måtte min vi købe ting i butikkerne. Så skulle vi hjem og spise men der vi spiste sagde Morten min lære at han havde oplevet noget meget uhyggelig og sagde at vi skulle møde ham uden for klokken 8:30 for der ude ville han fortælle det meget uhyggelige historie. Der vi var der ude begynde han men der var nogle der ikke gad fordi de synes det var uhyggeligt så de gik. Det handlede om nogle børn der fik hældt syre over sig af en tysker og vi skulle ud og rede dem. Men jeg viste godt det var natteløb efter det skulle vi i seng.
Interview
1. hvad er di yndlings ret: Boller i karry
2. Kan du lig at bo på Bornholm og hvorfor: Ja, fordi der er dejlig natur og der er ikke så mange menesker.
3. Hvilken butik handler du mest i: Netto.
5. Hvad arbejder du som: Daglig leder for psykisk.

Onsdags minde
Jeg jeg var nede i Rønne torv købte jeg en Cocio for 10 kroner og drak den meget hurtigt.

Jeg var nede i sportmaster i Rønne og kørte på et mega nice løbehjul.

Jeg badet nede ved stranden efter vi var kommet hjem fra Rønne det var mega koldt men man blev frisk.

Fakta onsdag
Rønne torv er et god sted at købe slik.

Der var luftbombardement af Rønne i slutningen af 2. verdenskrig, da tyskerne ikke ville forlade Bornholm.

Folk måtte flygte ned i bunkere.

Bornholm var besat i 11 måneder mere end resten af Danmark. Det var russerne der besatte Bornholm efter de havde jaget tyskerne bort.

Torsdag
Jeg stod op klokken 7:30 og spiste jeg skulle på bustur. Vi kørte ud til et 30 meter højt torn hvorfra vi skulle gå 800 meter over til bussen fordi den kunne ikke komme ind hvor vi skulle gå. Det Næste sted vi skulle hen var til Gudhjem der fik vi 1 time at købe ting i. Jeg købte en is med 3 kugler med Emil Virtus og Sofus efter vi havde gjord det gik vi lidt rundt. Så skulle vi over til Hammershus og spise vores madpakker. Men vi var også ude at se nogle klipper som var meget farlige lærene sagde at hvis man gik ude på dem ville man blive sendt hjem. Der vi havde gjord det troede jeg at vi skulle hjem men vi skulle først ned og se Jons kapel. Enlig gik vi over til bussen men på vej der over købte jeg lige et rør med lakris pulver. Der vi kom hjem var jeg helt smadret og lage mig i min seng. Men der var jo pink party så skulle gøre mig klar man skulle havde noget pink men jeg havde en pink trøje. Pink partyet var fint men heller mega sjovt.
Torsdags minde
Der vi sad i bussen sagde buschaufføren at der var udsynlige trolde der ville skubbe bussen selvom nøglen var taget ud men jeg troede ikke på det. Men det skete den kørte det var mega mærkeligt og det var op af bakke.

Der jeg købte en is med 3 kugler i Gudhjem den var mega god.

I Gudhjem var der en butik som hed karamel kompagniet hvor jeg købte en hindbær slikkepind til busturen.

Fakta torsdag
Buschaufføren sagde at der er usynlige trolde på Bornholm.

Der er 22 meter ned til Jons kapel.

Gudhjem har verdens største is på halvanden liter is.

Fredag
Jeg stod op klokken 7:40 og spiste morgen mad men glemte at lave mad pakke og de var dum fordi vi skulle være på stranden på 3 timer men det gik. Der vi havdet været der lidt så var der nogle der ikke gad at være på stranden så vi gik op til Rønne torv og det var godt fordi der kunne vi købe noget mad til turen. Vi var der 1 time for skulle med færgen. Der vi havde hente vores bagage gik vi ned til færgen. Der Vi var på færgen lånte jeg 12 kroner til at købe en Ritter sport. Der vi kom Ystad skulle vi med bus. Enlig var vi i DGI byen hvor vores forælder skulle mødes os. Det var fedt at komme hjem er slappe af efter en uge på Bornholm.