Min lejer skole

af Delal. håber i kunne lide den

Mandag

Logbog

Tidlig mandag morgen stod jeg op klokken 5:00 jeg var sindsyg glad for jeg viste jo jeg skulle på Bornholm tur med de bedste menesker i verden, hele årgangen kan det blive bedre. jeg gik i gang med at børste tænder børste hår og serfølelig tage mit tøj på. Jeg lavede også en madpakke til mig selv, og så gjorde jeg min sidste ting klar. Jeg sagde farvel til mine søskende og min mor, og så kørte mig og min far hen til hovedbanegården for at mødes med de andre fra klassen.

Jeg sagde farvel til min far og gik med det samme hen til pigerne fra klassen, nogen så helt tratte ud og nogen var helt fraske. klokken 6:00 skulle vi ind i vores tog og side der i 1 time. Jeg sad sammen med mathilde silke og Noah, og det var så fedt vi snakkede om nogen helt vilde sjove ting og vores bor var fyldt af slik men vi spiste næsten intet af det. Da vi ankom til Bornholm skyndte alle bare at tage jakker på og tage deres kuffert ned.

Da mange butikker som københavn, der var meget forskæld på de to ting. deres huse var så søde og det hele ligende sådan noget gammelt dags. vi skulle gå en rigtig lang tur der hvor vores vandrehjem lå. man skulle tro at man gik i en hel dag, det var så hårdt og når man har en tung kuffert og en stor taske siden af sig er det bare være. jeg tror vi gik i 3 killometter eller sådan i den slags.

da vi enlig ankom til vandrehjemmet blev vi så glade mig og silke skreg bare pisse højt så glade vi blev, jeg syndes huset var så flot og stort. da vi kom på gården skulle man ligge sine ting. vi fik vide at de to personer som ejer det stedet hedder per og Mogens, de ville give nogen beskeder som der var rigtig vigtige. da de var færdige måtte vi gå ind på vores sove værelser og fået pakket ud og re vores senge. da vi var færdige med vores værelse gik man lidt rund og så hvad der var på vandre hjemmet. jeg fik et værelse med de sødeste piger mathilde silke Ida Dagmar og Olivia det var så hyggeligt at være sammen med de skønne piger:) da det blev aften og vi skulle spidse aftens mad, vi skulle alle side i en stor sal hvor der kun var bore og stole også var der også sådan en lang bord hvor man kunne gå op for at tage mad. den aften fik vi pasta med kødsovs og noget salat og det smagte pisse godt!!! efter vi havde spidst måtte man gå uden for og spille fodbold eller noget andet og klokken halv 9 skulle man skrive i sin logbog om hvordan ens dag har været, og da man havdet gjordt det skulle man til at ligge i sin seng og kl 10 skulle man sove helt. og efter siger jeg sgu bare godnat:)vi kom ud så vi Bornholms huse og vindmøller og deres bygninger, og det var så hyggeligt syndes jeg. De havde ikke så

fakta

på Bornholm bor der cirka 39000 menesker.
Den største by på Bornholm er rønne, og Aakirkeby er den anden største by.
bonholms største kirke var opført i 1150.

Tirsdag

logbog

Tidligt om morgen stod pigerne og jeg op. Vi snakkede lidt til hinanden mens vi tog tøj på. Da jeg have taget mit tøj på gik mig og Essie hen til drengene og sagde godmorgen, da vi gik der ind lugtede deres værelse af lort det var så klamt, man skulle tro at der ikke havde været luft der inde i 30 år.

Da klokken var hav 8 skulle vi spise morgen mad fælles, det var så hyggeligt at side sammen med hele årgangen. Da man havde spist skulle man gøre sig klar til at tage på tur.

Man var opdelt i x u og v sådan så man også kunne være sammen med de andre og ikke kun ens egen klasse. For mig var det fint nok at man også var sammen med de andre klasser jeg syndes det er pisse dejligt at være sammen med nogen andre personer som man ikke var før.

Den første tur jeg skulle på var by tur, jeg syndes det lød så fedt, det man skulle var at vide noget om anden-verdenskrig  også skulle man lave en skattejagt og gå halvdelen af Bornholm rundt. Det var mere fordi at man skulle vide hvad Bornholms byer var.

Der som vi skulle hen var et museum, da vi kom der ind var det lidt uhyggeligt der var næsten helt mørkt og tingene var helt gamle. Der lå et ægte skelet af en dame og henden hund og det var såååå uhyggeligt at se på.

Hende damen som viste os rundt var en tysker hun kunne godt lidt dansk men ikke så godt.  Hun fortalte om anden-verdenskrig og hvorfor tyskerne flyttede til Bornholm.

da hun var færdig måtte vi så stille gå rundt i grupper og finde ud af hvad ting i Bornholm var brugt til. Jeg var sammen med pigerne fra klassen og så fik vi et kort til at se hvor vi skulle hen man fik lov til at købe ting til sig selv imens man også løser sin opgave.

Da man var færdig og skulle hjem ad måtte man tage ned på stranden og bade. Det er så sjovt at bade på stranden! da klokken var 16:00 gik vi hjem til alle de andre.

Jeg tog noget nyt og rent tøj på, u og x sad tit inde i stuen hvor der var sofaer. Vi sad sådan alle sammen både piger og drenge det var så hyggeligt.

Da det blev lidt aften skulle vi til at spise aftensmad. Jeg sad sammen med mathilde silke og Noah. Da vi havde spist gik vi ind på værelset og tog noget afslappet tøj på, da mig mathilde Hala var sammen var det skide sjovt vi sad over alt vi løbte og og hvad ved jeg.

Lige inden vi skulle sove skrev vi i vores logbog også var det sove tid til os.

Fakt

Jeg ved at den lille grotte blev brugt som ders beskyttelses sted til de Bornholmske mennesker så de kunne flygte fra tyskerne.

Onsdag

oplevelse

Onsdag morgen stod jeg op, jeg gik med det samme og tog noget tøj på. Jeg gik hen til morgen bordet for at spise noget morgenmad med pigerne. Da jeg var  færdig skulle jeg gøre mig klar.
 Den tur jeg skulle på var bus tur! Det havde jeg glædet mig rigtig meget til!
 Da vi alle gik ud til bussen sad man på nogen vild gode pladser, vores sjufør hed Klaus, han var så sød han fortalte en masse på turen og han havde nogen meget mærkelige historier om biler og MD. Det vi skulle var at Højer om kirkerne og klipper og alt mulig om hvor og hvordan ting i Bornholm var. Vi kom ud på nogen høje klipper hvor vi måtte gå op på men alligevel var det sgu meget højt'
Vi kom også ud og så en grotte! Det var så fedt, man skulle ned på en vild uhyggelig sti som bare var skæv. Da vi kom ned til grotten var så mørk men vældig vis havde mange af os lommelygter med. Den bedste sted var nok der hvor Danmarks største is butik ligger! Den var så stor:) og næsten alle købte is der fra! Det smagte mega godt og det var også billigt~
To kugler og noget tilbehør kostede kun 33kr eller noget i den slags.
Vi var også på en karamel butik hvor man kunne få slikkepinde og bolsjer, det var lidt dyrt men det var penge vær.
Da vi to hjem ad fortalte Klaus om alt mulige sjove hostier.
han er den sødeste mand på jorden, han er vild søøøød3>
Enlig da vi kom hjem snakke pigerne og jeg på værelset det så sjovt at snakke med pigerne. Vi børstede tænder og gik i gang med at skrive i logbogen! Efter det skulle vi sove.

Fakta

Torsdag

Da jeg sov kunne jeg mærke en mærkelig ting på min arm, serfølelig  silke:) hun blev ved med at prikke på min arm og fandme jeg sov godt men silke kom og ødlage min dejlige drøm typisk silke;-)  men da jeg stod op tog jeg mit tøj på. Lige inden vi skulle spise morgenmad gik jeg ind til Mathilde og hala, jeg elsker at side og snakke med dem.

Vi gik ind for at spise noget morgenmad og der efter manglede jeg den sidste tur, Jes:) jeg skulle på cykel tur mig Anna og Mathilde gik ud for at hente nogen cykler ude i haven.

Det var de værste cykler det var sådan nogen drenge cykler og man skulle bukke sig helt ned for at nå styret. Men så slemt var det heller ik, vi skulle køre i 20 kilometer og shit det var hårdt:-/ mig og Anna cyklede siden af hinanden og det var sjovt i starten men til sidst blev man sgu træt.

De sidste kilometer var helt slemme Anna begynde lige pludselig at ryste sit styr ind i mig og også skiver hun bare foran og det så så slemt ud! Jeg hoppede af min cykel og kunne se at hun var besvimet:( hun lå kun i 18 sek der kom en mand ud fra en bil og hjalp hende han sagde at hun skulle trække været og gøre sådan så hun blev helt rolig men det virkede ikke rigtig, hun grad i mega lang tid jeg var helt ked af hendes vejen!

Jakob vores lære sagde bare at vi skulle køre vidre men det er jo lidt svært når hun har et brakket arm! Men til sidst blev vi nød til at gøre noget for vi kunne ikke bare stoppe midt i det hele.

Så mens hun cyklede holdet jeg hendes arm det var rat hårdt men jeg vil gøre alt for at hjælpe min veninde. Så vi havde cyklet sådan i 5 kilometer, syd det var hårdt men hvad skulle jeg ellers gøre hun grad så meget. Vores lære Rikke ringede til lægen og fortalte hvordan Anna have det. De ringede også til en taxi for at hente mig og Anna.

Da mig og Anna blev hentet skulle vi vente på hospitalet i 3 timer og vi også at vide at Anna havde brakket armen Mogens ham som ejer vandrehjemmet hentede mig og line og så slap vi sgu for de 3 timer. da vi kom hjem gjorder vi os klar til pink party:)

Da alle kom var det pisse sjovt vi hyggede os lidt og dansede ind til der var mad. Da der var aftensmad sad jeg sammen med pigerne vi snakkede og grinte rigtig meget.

da vi var færdige dansede man og der var sjove aktivitetter. da det blev sent skulle vi sove:(